Targi CES – tutaj dzieje się przyszłość branży tech

Targi CES – tutaj dzieje się przyszłość branży tech

Od ponad 10 lat czytamy w mediach, że nadchodzący rok ma być rokiem mobile. Chyba w końcu nastąpiła zmiana, ponieważ słyszymy, że 2024 w branży digital to rok sztucznej inteligencji. Zapewne wielu z was czytało mnóstwo artykułów na ten temat i trudno zaskoczyć nas czymś nowym. Chciałbym zainteresować Was wydarzeniem, które warto obserwować w kontekście nowych technologii, mowa tutaj o targach CES w Las Vegas

Targi CES 2024

CES (Consumer Electronics Show) to największe na świecie targi elektroniki użytkowej. Prezentowane tam produkty i technologie będą miały wpływ na trendy w szeroko pojętym MarTechu. W terminie 9-12 stycznia najwięksi producenci zaprezentowali swoje najnowsze osiągnięcia w zakresie technologii. Podczas wielu konferencji zobaczyliśmy najnowsze trendy oraz premiery nowych produktów.

Inteligentne rozwiązania

W dużej mierze targi skupione są na inteligentnych rozwiązaniach stosowanych w produktach dla użytkownika końcowego. Mogliśmy zobaczyć nowinki takie jak:

  • Zastosowanie ChatGPT w samochodach Volkswagena – pod nazwą IDA w autach elektrycznych,
  • AI w lodówkach Samsung tzw. Image to Recipe – przepisy odpowiednie do Twojej diety połączone z tym co masz w lodówce,
  • LG zaprezentowało „Zero Labour Home” co umożliwia minimalizowanie pracy wokóo domu (sprzątanie, bezpieczeństwo, analiza jakości powietrza etc.),
  • Philips prezentował zamek do drzwi, który rozpoznaje mieszkańca po skanowaniu dłoni.

AI Image Generation

Dla branży e-commerce ważnym wydarzeniem było zaprezentowanie technologii AI Image Generation. Jednym z prekursorów w tej dziedzinie jest Alibaba, który opracował metodę animacji postaci ze zdjęć do filmów. Technologia pozwala ożywić nieruchomy obraz. 

Dzięki zamianie statycznych zdjęć w dynamiczne, realistyczne filmy, możemy prezentować produkty w ciekawej i nowoczesnej formie.

Jak to działa?

Technologia ta opiera się na zaawansowanym algorytmie, który analizuje strukturę zdjęcia, śledzi ruchy postaci i tła, a następnie przekształca je w płynne animacje. W efekcie tego zdjęcia nabierają życia, stając się niezapomnianymi filmami. Rozwiązanie możemy zastosować przy prezentowaniu swojej oferty sklepowej, nadając produktom nowy wymiar.

Gdzie możemy stosować technologię AI Image Generation? Przykładowo w ofercie odzieży, która pozwoli nam generować wizualizację w różnych kolorach, wzorach czy stylach dostosowanych do gustu konkretnego klienta. Ubranie prezentowane w ruchu może pomóc w lepszym zrozumieniu fasonu i kroju. Zabawki poddane wizualizacji na podstawie zdjęć działają na wyobraźnię dziecka. Technologię można stosować w wielu kategoriach.

Zastosowanie AI Image Generation w prezentacji oferty e-sklepu otwiera nowe możliwości, pozwalając sklepom internetowym na bardziej atrakcyjne i skuteczne komunikowanie się z klientami. To narzędzie może pomóc w budowaniu pozytywnego wizerunku marki i zwiększaniu konwersji sprzedaży.

strzałka do góry