Od ponad 10 lat czytamy w mediach, że nadchodzący rok ma być rokiem mobile. Chyba w końcu nastąpiła zmiana, ponieważ słyszymy, że 2024 w branży digital to rok sztucznej inteligencji. Zapewne wielu z was czytało mnóstwo artykułów na ten temat i trudno zaskoczyć nas czymś nowym. Chciałbym zainteresować Was wydarzeniem, które warto obserwować w kontekście nowych technologii, mowa tutaj o targach CES w Las Vegas
Targi CES 2024
CES (Consumer Electronics Show) to największe na świecie targi elektroniki użytkowej. Prezentowane tam produkty i technologie będą miały wpływ na trendy w szeroko pojętym MarTechu. W terminie 9-12 stycznia najwięksi producenci zaprezentowali swoje najnowsze osiągnięcia w zakresie technologii. Podczas wielu konferencji zobaczyliśmy najnowsze trendy oraz premiery nowych produktów.
Inteligentne rozwiązania
W dużej mierze targi skupione są na inteligentnych rozwiązaniach stosowanych w produktach dla użytkownika końcowego. Mogliśmy zobaczyć nowinki takie jak:
AI Image Generation
Dla branży e-commerce ważnym wydarzeniem było zaprezentowanie technologii AI Image Generation. Jednym z prekursorów w tej dziedzinie jest Alibaba, który opracował metodę animacji postaci ze zdjęć do filmów. Technologia pozwala ożywić nieruchomy obraz.
Dzięki zamianie statycznych zdjęć w dynamiczne, realistyczne filmy, możemy prezentować produkty w ciekawej i nowoczesnej formie.
Jak to działa?
Technologia ta opiera się na zaawansowanym algorytmie, który analizuje strukturę zdjęcia, śledzi ruchy postaci i tła, a następnie przekształca je w płynne animacje. W efekcie tego zdjęcia nabierają życia, stając się niezapomnianymi filmami. Rozwiązanie możemy zastosować przy prezentowaniu swojej oferty sklepowej, nadając produktom nowy wymiar.
Gdzie możemy stosować technologię AI Image Generation? Przykładowo w ofercie odzieży, która pozwoli nam generować wizualizację w różnych kolorach, wzorach czy stylach dostosowanych do gustu konkretnego klienta. Ubranie prezentowane w ruchu może pomóc w lepszym zrozumieniu fasonu i kroju. Zabawki poddane wizualizacji na podstawie zdjęć działają na wyobraźnię dziecka. Technologię można stosować w wielu kategoriach.
Zastosowanie AI Image Generation w prezentacji oferty e-sklepu otwiera nowe możliwości, pozwalając sklepom internetowym na bardziej atrakcyjne i skuteczne komunikowanie się z klientami. To narzędzie może pomóc w budowaniu pozytywnego wizerunku marki i zwiększaniu konwersji sprzedaży.