Scrolluj dalej – znikająca paginacja

Scrolluj dalej – znikająca paginacja

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv32668/domains/media-maker.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-user-profile-avatar/templates/wp-author-box-social-info.php on line 90

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/srv32668/domains/media-maker.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-user-profile-avatar/templates/wp-author-box-social-info.php on line 90

Google nieustannie analizuje zachowania użytkowników, a następnie na tej podstawie modyfikuje swój algorytm w wynikach wyszukiwania. Już od 2015 roku wprowadził algorytm w oparciu o sztuczną inteligencję (tzw. RankBrain), umożliwiający lepsze zrozumienie intencji usera.

Pa pa… paginacja

W październiku 2022 roku zespół Google rozpoczął testy zmian polegających na usunięciu stronicowania (paginacji) wyników wyszukiwania w wersji mobilnej. Od tego roku w Polsce użytkownicy mogą zaobserwować je także w wybranych wynikach wyszukiwania na pulpitach komputerów.

Starsi użytkownicy pamiętają, że pozycje płatne w wyszukiwarce Google zajmowały trzy pierwsze miejsca. Następnie stopniowo rozrastały się pozycje płatne kosztem organicznych. Po zmianach, scrollując stronę zobaczymy na przemian wyniki płatne oraz organiczne.

Liczne badania wskazują, że w większości przypadków dla użytkownika ważna jest tylko pierwsza strona. Brak stronicowania dla wielu internautów może więc nie zostać zauważony.

Strony znikają, pojawiają się szanse

Wprowadzana przez Google zmiana nie jest bez znaczenia w kwestii pozyskiwania ruchu. Jednolity widok strony i scrollowanie mogą rozłożyć ruch na większą liczbę wyników organicznych. W przypadku SEO mogą nastąpić zmiany wskaźnika klikalności (CTR), co wpływa na ocenę jakości witryny.

Całościowo należy ocenić te zmiany raczej pozytywnie – uwalniamy się umownego „TOP10 wyników wyszukiwania”, na rzecz większej liczby wyników dostępnych bez klikania na kolejne strony.

Promowanie „na górze”

W przypadku wyników sponsorowanych powstaje nieograniczona ilość sekcji płatnych wyszukań. Już teraz obserwujemy zwiększone zainteresowanie promowaniem w górnych wynikach wyszukiwania. Pamiętajmy, że przy tym widoku użytkownicy zaczynają automatycznie scrollować, a to daje możliwość pozyskania leada z niższych pozycji. Trend ten jest zauważalny w prowadzonych przez nas kampaniach i wykorzystywany do zwiększenia rentowności działań.

Jeżeli jesteś zainteresowany tematyką pozyskiwania ruchu przy obecnych zmianach w Google zapraszam do kontaktu.

Poprzez kliknięcie na „Akceptacja wszystkich plików cookie” jest wyrażona zgoda na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu w celu usprawnienia korzystania z nawigacji strony, analizowania wykorzystania strony i wsparcia naszych działań marketingowych. Więcej informacji
Akceptacja wszystkich plików cookies
strzałka do góry