Platformy marketingowe gigantów

Platformy marketingowe gigantów

Narzędzia służące do prowadzenia działań marketingowych w internecie można podzielić na trzy grupy: platformy marketingowe, narzędzia analityczne i narzędzia pomagające w implementacji innych narzędzi. Pierwsza grupa, zwana także systemami reklamowymi stanowi klucz do działań reklamowych w sieci.

Świat reklamy w rękach gigantów

Najpopularniejszymi systemami reklamowymi są Google Ads i Facebook Ads, stworzone przez gigantów internetowych. Charakteryzują się one olbrzymim zasięgiem i docierając do ponad 90% wszystkich internautów na świecie. W ostatnim czasie olbrzymią popularność wśród reklamodawców zyskują także inne, popularne platformy: LinkedIn, TikTok oraz Twitter.

Z Google Ads reklama także na YouTube

Google Ads to platforma reklamowa, której właścicielem jest Google. Powstała najwcześniej i jest najbardziej zaawansowana. Google Ads stanowi sztandarowy produkt Google i największe źródło przychodów tej spółki, więc jest bardzo mocno rozwijany. Google Za pomocą Google Ads mamy możliwość prowadzenia reklam w wielu obszarach: w wyszukiwarce, sieci reklamowej Google, aplikacjach Google Play oraz w serwisie YouTube.

Google Marketing Platform do zaawansowanych strategii

Uzupełnieniem produktu reklamowego Google Ads jest Google Marketing Platform. W jej skład wchodzą dodatkowe produkty marketingowe, dzięki którym możemy prowadzić bardziej zaawansowane kampanie reklamowe. W skład Google Marketing Platform wchodzą takie narzędzia jak: Campaign Manager 360, Search Ads 360, Display & Video 360. Platformy te można zintegrować z Google Ads i wykorzystywać do realizowania bardzo zaawansowanych strategii marketingowych. Google Marketing Platform obejmuje swoim zasięgiem ponad 90% użytkowników na świecie, więc jest to potężny system reklamowy o olbrzymim potencjale kierowania reklam.

Warto pamiętać także o platformie marketingowej Microsoftu w wyszukiwarce Bing – Bing Ads czy systemie Adobe: Adobe Advertising Cloud, jednak odgrywają one znacznie mniejszą rolę niż narzędzia opisane powyżej.

Oferty w mediach społecznościowych

System Reklamowy Facebooka funkcjonujący pod nazwą Facebook Ads stanowi doskonałe uzupełnienie działań w Google. Facebook podobnie jak Google od lat prowadzi strategię przejmowania poszczególnych platform internetowych i włączania ich do swojego systemu reklamowego. Z poziomu Facebook Ads możemy prowadzić kampanie w takich serwisach jak Facebook, Instagram, Messenger oraz w witrynach partnerskich Facebooka.

Reklamodawcy na TikToku

Pomniejsze platformy reklamowe takie jak LinkedIn czy TikTok bardzo prężnie się rozwijają i swoim wyglądem oraz funkcjonalnościami przypominają coraz bardziej system Facebooka. LinkedIn daje swoim reklamodawcom unikalne możliwości kierowania reklam na osoby pracujące na konkretnych stanowiskach. Tak więc kanał ten doskonale nadaje się do prowadzenia kampanii produktów i usług B2B. TikTok natomiast w ostatnim czasie zyskuje olbrzymią popularność wśród przedstawicieli wszystkich grup społecznych. Warto więc korzystać z tego narzędzia przy realizacji kampanii zasięgowych.

Prawdopodobnie w najbliższej przyszłości TikTok będzie zyskiwał jeszcze większą popularność kosztem użytkowników Facebooka i Instagrama więc reklamodawcy powinni uwzględniać go w swoich mediaplanach.

Istnieje także bardzo dużo systemów reklamowych mających znacznie mniejsze znaczenie z racji zasięgu takich jak systemy reklamy RTB (Real Time Bidding) typu RTB House czy Criteo.

strzałka do góry