Grudzień to czas analiz. Zastanawiamy się co przyniesie nam kolejny – 2024 rok. W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, aby osiągnąć sukces, należy tworzyć nowoczesne strategie marketingowe. Rok 2024 przynosi nowe możliwości. Grupa reklamowa Dentsu prognozuje wzrost wydatków na reklamę w Polsce o 3,2% co daje nam wartość ponad 338 mln zł.
W tym kontekście agencje reklamowe stają się niezwykle ważnym partnerem biznesowym.
Koniec roku to również czas, w którym agencje prześcigają się w określaniu trendów. Ja jednak chciałbym skupić Waszą uwagę na innym aspekcie. Zastanówmy się, czy w 2023 roku rzeczywiście wykorzystaliśmy wszystkie dostępne możliwości i technologie, które wpływają na skuteczne realizacje celów biznesowych.
W ciągu tego roku wprowadziliśmy kilka zmian, które pomogły nam skuteczniej realizować założone cele. Poniżej kilka punktów, o które powinieneś zadbać w Twoich kampaniach jako zleceniodawca.
Dane, które pozostawiają użytkownicy, pochodzą z wielu źródeł. Łącząc te źródła w jednym miejscu, uzyskujemy możliwość tworzenia precyzyjnych przekazów do konkretnej osoby lub grupy osób. Lepsze zrozumienie klienta daje lepszy efekt mierzony skutecznością naszych działań reklamowych. Dzięki temu mamy ściśle spersonalizowane przekazy reklamowe. O personalizacji przeczytacie z pewnością w trendach na 2024 rok
Google wymusił na nas w tym roku migrację do nowej wersji Analytics.Każdy z nas korzysta zapewne już z nowych widoków w tym narzędziu, ale czy na pewno jest ono dobrze skonfigurowane? Istotną różnicą między Universal Analytics a GA4 jest to, że w nowym narzędziu nie mamy już celów. Konfiguracja raportów musiała być dokonywana na nowo, nie wszystkie raporty zostały przeniesione w nowym widoku. Warto sprawdzić, czy mierzymy najbardziej kluczowe parametry. Google Analytics 4 otwiera również nowe perspektywy dla analizy danych na podstawie uczenia maszynowego i wykorzystania sztucznej inteligencji. Jeżeli nie wykorzystujesz w pełni możliwości, jakie daje GA4, warto skorzystać z doświadczenia naszych specjalistów.
Zapewne wiele Twoich kampanii jest opartych na działaniach w social mediach, a najważniejszym spośród kanałów jest META. W ostatnich latach wdrożono wiele ograniczeń prawnych związanych ze śledzeniem zachowania użytkowników. Mniej danych to mniej skuteczne reklamy. Dlatego narzędzie Meta Conversion System API umożliwia nam śledzenie konwersji za pośrednictwem serwera witryny, a nie przeglądarki klienta. To pozwala zwiększyć ilość danych i dokładnie monitorować działania użytkowników. Istnieje kilka metod konfiguracji API konwersji, dlatego warto sprawdzić, czy już wykorzystujesz to narzędzie.
Im więcej danych tym trudniej jest nam je interpretować, dlatego warto korzystać z gotowych rozwiązań,takich jak usługa chmurowa Google BigQuery. Rozwiązanie to umożliwia nam przetwarzanie danych oraz integrację do już zastosowanych usług tj. Google Cloud Machine Learning Engine, Google Sheets, Google Looker Studio czy Google Analytics. Tworzymy kompleksowy system analityczny w ramach jednej platformy. BigQuery obsługuje język zapytań SQL, dzięki temu nie wymaga specjalistycznej wiedzy programistycznej.
W perspektywie marketingowej na 2024 rok, wybór agencji reklamowej staje się kluczową decyzją dla sukcesu przedsiębiorstwa. Warto zastanowić się, czy wasza firma w pełni wykorzystuje możliwości, jakie daje rynek marketingu. W Media Maker nie tylko analizujemy trendy, ale łączymy technologię z marketingiem. Jeżeli poszukujesz kreatywnych i skutecznych rozwiązań, to może koniec roku jest czasem weryfikacji i refleksji nad obecnie realizowaną strategią.