Na początku tego roku opisywaliśmy nową platformę od Mety, która została uruchomiona w lipcu 2023 roku. Mowa o Threads, która zadebiutowała na polskim rynku pod koniec zeszłego roku. Jest to platforma społecznościowa, która bazuje na krótkich treściach. Szybko okazało się, że ma być ona odpowiedzią na problemy, jakie nawiedziły dawnego Twittera z czasów początków rządów Elona Muska. Krótko mówiąc, Meta chciała przejąć część niezadowolonych użytkowników obecnej platformy X.
Kolejne aplikacje social mediowe mają to do siebie, że ciężko im w dłuższym czasie zaistnieć w świadomości użytkowników. W ostatnich 5 latach jedynie TikTok osiągnął oczekiwany sukces. W międzyczasie mieliśmy Clubhouse czy BeReal. Po roku od debiutu wydaje się, że Threads to pierwsza platforma od lat, która ma szansę na stałe zaistnieć w panteonie znanych nam aplikacji. W sierpniu tego roku Threads ogłosiło, że ma już 200 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. To bardzo dobry wynik porównując to do X, które ma ok. 600 mln aktywnych użytkowników w miesiącu. Przy takiej dynamice wzrostu Threads staje się poważnym zagrożeniem dla X. Oceniając zaangażowanie, użytkownicy Threads spędzają w serwisie średnio 30 minut i wypada to nadal gorzej w porównaniu z X, na którym mamy średnio ponad 5 godzin miesięcznie. W ubiegłym roku Zuckerberg wspomniał, że Threads stanie się platformą z ponad miliardem użytkowników. Czy ma na to szansę? Strategia, jaką obrali to koncentracja na krajach, w których X nie ma aż tak dużego audytorium użytkowników – na przykład w Japonii.
Threads rozwijana jest stopniowo, w kolejnych miesiącach jej działania pojawiały się nowe funkcjonalności — m.in. wdrożenie Direct Message, które pozwala komunikować się dzięki zintegrowaniu ze skrzynką odbiorczą Instagrama. Z kolei używanie hashtagów jest nieco utrudnione, ponieważ można dodać tylko 1 hashtag do 1 posta. Z tego powodu ważne jest, by dobrać ten najbardziej odpowiedni, czy do treści, czy do grupy docelowej. Warto też pamiętać, , żeby nie stosować crosspostowania z Facebooka i Instagrama. Nadal utrudnienie stanowi dłuższe planowanie postów na bazie harmonogramów, ponieważ można tylko zapisać post roboczy, ale nie ma opcji planowania. W całej funkcjonalnoći aplikacji brakuje jednak najważniejszego narzędzia, czyli statystyk pojedynczej publikacji — zamiast tego otrzymujemy jedynie zbiorcze statystyki dla konta połączonego z Instagramem.
Bez aktywnej wymiany myśli i interakcji na Threads trudno liczyć na długotrwały sukces, dlatego konieczne jest zaangażowanie czasowe. łędem jest myślenie o powielaniu contentu z innych aplikacji Meta. Platforma służy do dyskusji branżowych, dzielenia się wiedzą i informacjami z rynku. Sprawdzą się tutaj serie publikacji tematycznych, tworzenie krótkich treści w dużej ilości, ale angażujących użytkownika. To nie miejsce na powielenie karuzeli z Facebooka.
Zapytacie, jak się do tego zabrać? Kilka najważniejszych porad:
To, co nas najbardziej interesuje to możliwości reklamowe, która mają się pojawić wg zapowiedzi w końcówce 2024 roku. Zuckerberg powiązał wdrożenie reklam z koniecznością osiągnięcia pułapu 1 mld użytkowników. W sieci można znaleźć już pierwsze screeny z postami sponsorowanymi. Dlatego nie bądźmy zaskoczeni, gdy niebawem w menedżerze reklam pojawi się dodatkowa funkcja i umiejscowienie reklamy.
Mamy nadzieję, że po tym artykule odpowiesz sobie na pytanie, „czy warto tu być”. Bazując na rocznej obserwacji, naszym zdaniem aplikacja ma potencjał do dalszego wzrostu, szczególnie że Meta mocno rozwija ten projekt. Włączenie reklam na serwisie to tylko kwestia czasu, dlatego już teraz powinniśmy skupić się na rozwoju