Co wspólnego mają dobrze skonstruowany content i metalowe sitko od odcedzania potraw? Pozwalają pozbyć się tego, co niepotrzebne, i zatrzymać to, na czym naprawdę nam zależy. W przypadku marketingu są to uwaga konsumenta i jego zainteresowanie produktem.
Dobrze stworzone treści stają się kluczowe, szczególnie gdy produkt nie znajduje się w grupie tzw. szybko zbywalnych. Właściwy kontent ma niezwykłe znaczenie także w przypadku kierowania oferty do branży B2B i przy sprzedaży usług. Im trudniejszy do sprzedaży produkt, tym ważniejszy jest odpowiedni opis, uwypuklający nie tylko cechy charakterystyczne, ale przede wszystkim wartość dodaną dla nabywcy.
Opowiedzieć swoją historię
Dobre treści są w stanie edukować, rozwiązywać problemy i dostarczać informacje, których klienci poszukują. Dzięki temu tworzy się silniejsze zaangażowanie i większa lojalność wobec marki.
Content marketing pozwala markom budować swoją tożsamość i narrację w sposób głębszy niż to jest możliwe w przypadku choćby reklamy display. Dłuższe formy treści pozwalają przedstawić historię marki, wartości i misję, co może skutkować lepszą znajomością i ułatwiać identyfikację z produktem.
Treści w internecie wspomagają konwersję
Ścieżka konwersji użytkownika zaczyna się w dużej mierze od poznania produktu w internecie. Wiarygodny artykuł w zaufanym serwisie daje nam poczucie bezpieczeństwa, które ma duże znaczenie przy decyzji zakupowej. Content jest często rozumiany po prostu jako artykuł, ale należy pamiętać także o treściach wideo oraz audio. Statystyki naszych klientów dowodzą, że czas i środki poniesione na wyprodukowanie materiałów audiowizualnych są dobrą inwestycją.
Drogi jest content, czy jego brak?
Dla części klientów tworzenie wysokojakościowych treści, takich jak artykuły eksperckie, kojarzy się z wysokimi cenami. Opierając się na wieloletnim doświadczeniu z wydawcami serwisów tematycznych w różnych branżach, jesteśmy jednak w stanie znaleźć dobrze dopasowaną ofertę, nawet przy mniejszych budżetach. Pomagamy także dobrać odpowiednie formaty reklam na YouTube, jak i platformach VOD, takich jak Player czy CDA.
Stosujemy modele dopasowane do potrzeb kampanii, dobieramy odpowiednie serwisy, w zależności od grupy docelowej. Warto zadać sobie pytanie, czy w dłuższej perspektywie brak podejmowania działań contentowych nie będzie kosztował firmy więcej niż przemyślana, długofalowa strategia.
Korzyści na horyzoncie czasowym
Tym, co odróżnia artykuły od standardowych działań reklamowych, jest ich działanie na długo po zakończeniu kampanii. Treści pozostają na stronie, a „kaloryczność” leada, trafiającego z dobrze przygotowanego contentu na stronę docelową, jest zdecydowanie wyższa. Warto wspomnieć tu także o wartości linków do-follow, które wpływają na pozycję naszej strony w wyszukiwarce.
Inwestycja w kampanie oparte na treściach, czy to w formie artykułów audio lub wideo, buduje wizerunek, pozwala dotrzeć do grupy docelowej z głębszym przekazem niż statyczne treści display. Odpowiednio ustawione narzędzia analityczne pozwolą nam także z łatwością dostrzec także wymierne korzyści w postaci konwersji.