serwis X (Twitter) w sieci reklamowej Google

serwis X (Twitter) w sieci reklamowej Google

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv32668/domains/media-maker.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-user-profile-avatar/templates/wp-author-box-social-info.php on line 90

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/srv32668/domains/media-maker.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-user-profile-avatar/templates/wp-author-box-social-info.php on line 90

Serwis społecznościowy X (dawniej Twitter) rozpoczął szereg inicjatyw mających na celu zachęcenie reklamodawców do powrotu na platformę.

Pod koniec września X poinformował, że ma dołączyć

Twitter od lat prowadził działania reklamowe na własnej platformie. Wydaje się, że przychody z reklam nie były zgodne z oczekiwaniami  Elona Muska ponieważ postanowił zmienić swoją strategię.

 

Elon Musk nie zawsze z sukcesem

Według danych Marketing-Beat w październiku 2022 Twitter utracił 50% całkowitych przychodów z reklam. Również dane udostępnione dla New York Times pokazały, że przychody w 2023 roku w ciągu pięciu tygodni od 1 kwietnia do pierwszego tygodnia maja spadły o 59 proc. rok do roku.

Poniżej kilka statystyk marketingowych o Twitterze:

  • 77% użytkowników Twittera ma bardziej pozytywne nastawienie do marek,
  • w USA tylko 35% firm używa Twittera jako narzędzia marketingowego, w Polsce ta wartość jest jeszcze mniejsza,
  • W 2022 r. w Polsce serwis miało odwiedzić 10,96 mln polskich użytkowników,
  • dane z raportu „Digital Poland „Social Media w Polsce 2023” wskazują, że reklama na Twitterze w Polsce ma obecnie zasięg około 4 milionów użytkowników.

 

X dla boomerów

Mimo to X nie jest pierwszym wyborem dla marketerów. Ma na to wpływ kilka czynników.

Chyba najważniejszy z nich to przekonanie użytkowników, że jest to medium dla dziennikarzy oraz polityków. „Zwykli” użytkownicy są znacznie częściej obserwatorami niż twórcami contentu.

 

Korzyści razy X

Znaczącą grupą docelową reklamodawców na X mogą być osoby +35 lat. Reklamodawcy poszukujący osób w tym przedziale wiekowym powinni zwrócić uwagę na tę platformę. Młodzi już dawno przerzucili się na TikTok i Instagram.

Dokładamy nową przestrzeń z wykorzystaniem jednego środowiska w Google, co powoduje łatwiejszą optymalizację kampanii oraz co ważne kosztów.

Na początku w Google są dostępne formaty reklamowe na głównym kanale Twittera tzw. osi czasu. Z czasem możemy spodziewać się jednak rozszerzenia tych miejsc o reklamy w komentarzach i wynikach wyszukiwania.

Będziemy obserwować potencjał i możliwości jakie daje to nowe rozwiązanie. Na szczęście Google Ads umożliwia nam wyłączenie niechcianych witryn, więc w łatwy sposób będzie można stosować wykluczenia obecności na Twitterze, jeżeli nie będzie to dla nas korzystne.

 

 

Poprzez kliknięcie na „Akceptacja wszystkich plików cookie” jest wyrażona zgoda na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu w celu usprawnienia korzystania z nawigacji strony, analizowania wykorzystania strony i wsparcia naszych działań marketingowych. Więcej informacji
Akceptacja wszystkich plików cookies
strzałka do góry